tisdag 1 maj 2012

Valborg - det här åt jag

I går skrev jag att jag verkligen ska ta bort kolhydraterna, för att minska i vikt. Delade inlägget på LCHF-gruppens sida på Facebook, och flera skrev att de känner igen sig i det jag skrev.
Efter att ha läst lite mer, förstår jag att jag inte bara äter för mycket kolhydrater för att gå ner i vikt, utan att jag också äter för mycket överlag, för att gå ner. 

När jag började blogga i jauari 2011 (startade bloggen 2009 men då blev det inte så mycket) om mitt strikta LCHF-liv, skrev jag varje dag vad jag åt. Sen slutade jag med det. Men jag tänkte börja med det igen - och så jag på lite kommentarer från er, om ni tycker att jag äter fel eller för mycket!

Så här såg min Valborgsmässoafton ut:
Frukost: tre ägg stekta i kokosfett, två koppar kaffe med grädde
Lunch: revbensspjäll, coleslaw och en avocado
Middag: tre köttfärsbiffar, ugnssteka grönsaker (i måttlig mängd), några oliver, sås på fetaost, creme fraiche och turkisk youhurt.
Kvällssnacks (det var ju ändå Valborg!): en bit brieost, några skivor ungersk salami, rädisor.



3 kommentarer:

  1. Låter helt ok tycker jag, man ska inte dra in på minsta lilla kolis för då tröttnar man. Bra sammansatt utan att man ska behöva gå hungrig:)

    SvaraRadera
  2. Vill du ha en kickstart så kör nollning i några veckor. Så nära noll som möjligt men max fem gram kolhydrater per dag. Jag är inne på min sjätte och sista vecka nu har har gått ner 6,2 kilo. Det har gått över förväntan och känns riktigt bra.
    Hälsningar Annica!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt - sex veckor och lika många kilon! Jag ska prova nollning några veckor - eller så nära noll det går. Gissar att det kan vara svårt vid vissa tillfällen, men så länge jag själv styr över vad jag äter går det ju. O

    SvaraRadera