söndag 6 maj 2012

Tillbaka i verkligheten

Nu är helgens glitter- och glamourhelg snart slut. Har varit i Västerås och tävlat i Nordiska mästerskapen i barbershop och då är lösögonfransar, mycket smink och paljetter viktiga ingredienser. Fast "min" kör, Stockholm Starlight, körde en lite nedtonad klädsel i år, valfritt svart och en ceriserosa sjal. Hur det gick? Över förväntan - vi satte upp ett mål på 560 poäng för rätt längesen, men det hade vi mer eller mindre skrotat då träningsnärvaron i vintras på repen var sisådär. Så gissa om vi blev glatt överraskade när vi fick 556 poäng! Det räckte till en åttondeplats (av 14 körer) - dock samma poäng som sjuan, så vi kan väl säga en delad sjundeplats. Vårt absolut bästa resultat någonsin.
Gick hyfsat bra att äta LCHF under helgen - det kan ju vara lite besvärligt ibland tycker jag när man är ute och reser och inte kan styra helt och hållet själv.
På fredag eftermiddag gick vi och käkade på en thairestaurang innan kvartettävlingarna började. Brukar tänka att det är okej mat att äta, om man skippar riset. Men jag tycker att man känner rätt väl att det är en massa socker och saker som inte alls är bra i den maten. Åt i alla fall wokad kyckling med cashewnötter och grönsaker. 
När vi kom till hotellrummet vid halvelva på kvällen var jag jättehungrig, men jag hade tagit med mig brieost, turkisk youghurt och några kokta ägg i en liten kylväska, så jag kunde dämpa hungern med det.
Hotellfrukosten var inga problem: ett par kokta ägg, lite fil, några ostskivor med smör på och några salamiskivor.
Till lunch på lördagen en kebabsallad. Sen dröjde det länge innan det blev middag, och jag grundade med ost och youghurt på hotellet, eftersom det var förbeställd middagsmat och det skulle inte gå att byta ut potatisen mot något annat. Till middag blev det fläskfilé och bearnaisesås (och en potatiskaka som jag skänkte till bättre behövande).  Unnade mig ett glas bubbel efter tävlingen och ett glas rött vin till middagen.  Så på det stora hela en helt godkänd LCHF-helg i Västerås, måste jag säga.

Kom hem i dag vid lunchtid och då blev det salami, fetaost och en avocado. Till middag har jag nu ätit två biffar på blandfärs, smörstekt färsk spenat och kryddsmör (som jag har i frysen, uppskuret i bitar så att det är enkelt att ta sig en bit).
Så här såg jag ut i går, när det var dags att tävla.
Ser inte riktigt ut så i dag, nu är jag tillbaka i verkligheten, utan läppstift, tuperat hår och lösgonfransar. Ganska skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar