tisdag 8 maj 2012

Favoritomeletten

När vi bodde i Montreal i slutet av 90-talet gick vi ofta ut och åt frukost, både på vardagar och helger. Favoritstället för pannkakor var Eggspectations, där var man tvungen att vara före nio på helgerna om man inte ville stå i kö. Var vi inte så morgonpigga, blev det i stället Brûlerie St Denis, främst ett café men självklart hade de också väldigt god frukost.
Där brukade jag alltid äta en omelett fylld med brieost, avocado och gräddfil. Väldigt LCHF, fast det hade jag ju inte en blekaste aning om då. Den här omeletten gör jag ganska ofta, och i dag blev det en sådan till middag. 

Försöker dra ner på mejeriprodukterna. I dag har jag haftlite mjölk + grädde i kaffet, lite grädde i omeletten och så grekisk youghurt och brieost i omelettfyllningen. Inget extra frossande i ost och youghurt, som förut! Hoppas nu detta ger lite resultat (jag äger ingen våg, använder måttband i stället - vilket är svårt när man som jag är van att dra in magen hela tiden. Hur blir det likadant mätt från gång till gång?).

Dagens mat
Frukost Tre ägg stekta i kokosfett
Lunch Kassler, coleslaw (bara sås på majonnäs - se gårdagens inlägg)
Middag Omelett, fyra cocktailtomater och en sex, sju rädisor
Två koppar kaffe med lite mjölk + grädde.

Helt okej dag tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar