fredag 14 januari 2011

Lyxfredag!

Här är resultatet av min shoppingtur. Nej, det blev inte Hötorgshallen som jag hade tänkt. Ägnade för mycket tid på Esprit, Indiska, Kapp-Ahl och Åhléns, så de hann stänga. I stället gick jag på Hemköp (Åhléns), där jag bestämde mig för en lyxfredag fri från matlagning. Så här ser en sådan ut:


Murkepaté, serranoskinka, tryfffelsalami och en till sorts salami, lardo (var jag bara tvungen att prova det när jag såg det i charkdisken), avocado och oliver.

Och så ostarna, så här blev det med dem:
Det blev fransk Saint Andre, en opastöriserad italiensk taleggio och en spansk manchego, lagrad ett år.
Dagens matsedel
Frukost: Mezeyoughurt med kanel, te med grädde.
Lunch: Broccolisoppa (lagad med mycket grädde och creme fraiche), fetaoströra (fetaost, röra, mezeyoughurt), några skivor julskinka.
Mellanmål: Mezeyoughurt.
Middag: Se ovan! Inget vin, nej nej, utan en flaska Loka med citronsmak. Fredagslyx minsann! Och så 15 gram 86-procentig choklad, te med grädde.
Under dagen: två koppar kaffe med grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar