lördag 29 januari 2011

London calling

Kort LCHF-rapport fran London: en riktig sockerchock pa Fortnum & Mason i torsdags. At sandwiches, scones med clotted cream och marmelad, kakor och bakelser. Sockret stod mig upp i halsen och fast jag blev fasligt matt satte sockersuget igang med detsamma, kunde inte lata bli att ata upp den dar sista kakan fast jag nastan madde illa.
Intressant nog blev jag varken gasig i magen eller har ett bestaende sockersug. Det har gatt valdigt bra att avsta sotsaker och brod efter den dar utsvavningen.
Pa torsdag kvall var vi pa Angelus, en fransk gastropub har i Bayswater dar vi bor. Valdigt trevligt, det var fullt i matsalen nar vi kom sa vi fick sitta i loungen eller vad det nu heter pa en pub. Jag at anka, gott.
Hotellfrukosten igar intog vi 7.30 och den stod vi oss pa till klockan 2, da vi at hamburgare pa Jamie's Italian. Jag hoppade over brodet.
Efter en hel dags shopping var vi ganska trotta och syrran overtalade mig till att ta lite frozen youghurt med hallon och det var ingen dum ide'. Klarade mig fram till middagen pa Oxo brasserie och aven har blev det anka - bland det godaste jag vet. Ingen dessert, men en forratt bestaende av spanska charkuterier och ost.
Har precis atit frukost och i dag hade de flask (inte tunna baconskivor), sa jag at mig matt pa det och aggrora. Star mig nog pa det halva dan!
Nu en tur till Camden Market.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar