torsdag 13 januari 2011

Trummor viktigare än middag

I dag skulle det hämtas trumset på Musikbörsen. Gulliver, min yngsta son, har i ett år samlat ihop till ett digitalt trumset. 6000 kronor senare är han nu lycklig trumägare. Så gissa om det var bråttom när jag och Gullivers pappa kom hem med alla kartonger; här skulle det monteras och kopplas i hop. Därför blev det snabbast möjliga middag: makaroner och köttbullar.
Nej nej, inte till mig. Själv satte jag i mig fyra kalla fläskbitar som blev över från middagen häromkvällen. Intogs på stående fot medan barnens mat tillagades.
Kändes dock inte tillräckligt som middag så jag fyllde på med en mozzarellaost, en tomat, gröna oliver och några skivor julskinka. Och så fanns det fem sex köttbullar över efter barnen, så kjag stoppade i mig dem emd.
På det hela en icke-middag, men ändock mätt och nöjd och med LCHF-mat i magen.

För att hålla lite koll på vad jag stoppar i mig, tänker jag i slutet av varje inlägg räkna upp allt jag har ätit under dagen. Då ser ni om jag "fuskar" också!
Frukost: Arlas turkiska mezeyoughurt med kanel på, te med grädde i.
Lunch: Saffranskyckling (se gårdagens inlägg) och haricot verts.
Mellanmål: ett kokt ägg och majonnäs, te med grädde.
Middag: fyra fläskbitar, tre skivor julskinka, fem köttbullar, mozzarellaost, tomat, oliver.
Under dagen: två koppar kaffe med grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar