tisdag 25 januari 2011

En utmaning väntar

Lite snärjigt att hinna med att skriva varje dag! Men bättre kort och ofta än lite och sällan...
Efter att i snart fyra veckor hållt mig till LCHF-kost med mycket lite "fusk" (vin vid tre tillfällen, lite för mycket cashewnötter en gång och några apelsiner - på det hela inte så mycket till fusk) så konstaterar jag att det går oväntat bra. Tidigare har jag alltid gjort "undantag" och om jag gått ut och ätit har jag haft lite svårt att skippa kolhydrater. Men nu har jag bestämt mig - inga kolhydrater.
Fast jag står inför en svår utmaning. På torsdag morgon åker jag och syrran till London i fyra dagar och jag har efter moget övervägande bestämt mig för att det är okej att gå och dricka afternoon tea på Fortnum & Mason på torsdag. Men i övrigt ska jag försöka hålla mig till en så strikt LCHF-kost som det bara går. Om inte annat blir det väl en utmaning att efter Londonresan återgå till LCHF och inte slå in på fuskbanan igen.

Dagens mat:
Frukost Mezeyoughurt, te med grädde
Lunch Resterna av gårdagens grillade kyckling och basilikasås, en tallrik med sallad (vitkål, morötter, gurka, isbergssallad, olja)
Mellis ost, enrisrökt korv, te med grädde
Middag Stekt fläsk, gräddstuvad vitkål, lite gurka och paprika
Middag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar