fredag 14 januari 2011

I kväll blir det ostkalas


Fredag eftermiddag - och det känns fantastiskt skönt! I helgen ska jag ägna mig åt att sova, städa och få frisk luft. Ska snart gå hem från jobbet och började precis fundera på vad jag ska äta när jag kommer hem. Det kanske blir lite småplock, ungefär som i går. Men jag tror jag ska gå ner på Hötorgshallen och köpa några goda ostar.
Ser fram emot en god bit av min favoritost, Saint André. En fantastiskt god och krämig ost. Väldigt fet också vilket inte är helt fel. Kanske blir det också en bit Saint Agur, en krämig fransk grönmögelost. Det behövs också en liten bit hårdost - ni vet väl att man alltid serverar ett ojämnt antal ostar? En, tre eller fem. Appenzeller kanske.

Oj vad sugen jag blev - dags att logga ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar