måndag 3 januari 2011

En lite knasig dag

I dag blev det matmässigt en ganska konstig dag, även om jag höll mig till LCHF. Började med att jag vaknade 1,5 timme för sent - mitt jobb flyttade i dag och jag var en av dem som skulle jobba. Men i stället för att vakna sju slog jag upp ögonen halv nio.
Det blev frukost i flygande fläng, kokt ägg (jag har alltid ett gäng färdigkokta i kylskåpet) och en tallrik youghurt (den vanliga blandningen av treprocentig och grekisk tioprocentig). Kaffet inhandlades på 7 Eleven.
När det sen var lunchdags var jag inte så hungrig, dessutom började flyttgubbarna komma med första lasset och det blev en del att dirigera. Sen rullade det på, och till slut tyckte jag inte det var någon idé att gå iväg och käka, utan vänta tills jag var klar för dagen. Så först klockan fem fick jag mat i mig. Gick på Hurry curry och käkade. Kyckling i kryddig tomatsås, raita, sallad. Bad att få mer sallad i stället för ris, och tog ett litet smörpaket också för att få i mig tillräckligt med fett. Salladen innehåll både kikärter och bulgur, allt gick inte att undvika så det blev väl några kolhydrater där.
Kände mig lite småsugen på något, så alldeles nyss tog jag en kopp te med grädde i. Till det gjorde jag en tallrik med lite ost, julskinka i små bitar, några oliver, gurka i skivor och ett kokt ägg.
Att inte äta på åtta timmar är ju inget jag rekommenderar, men otroligt nog var jag absolut inte var vrålhungrig. Jag hade heller inte blodsockerfall och var inte darrig, så där som det brukade vara på kolhydrattiden. Så med LCHF kan man faktiskt vara utan mat rätt länge, utan att må dåligt av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar