torsdag 20 januari 2011

Det gick vägen!

I tisdags slängde jag mig ju iväg på bandy, såg mitt lag Broberg-Söderhamn ge Bajen däng, 7-6 vann Broberg med efter att ha legat under med 1-4 i halvlek. Jag vet, den här bloggen ska handla om mat, men det var verkligen upplyftande att se "mitt" lag vinna, och att de gjorde det på det fantastiska viset.

Nu till maten. Det har blivit några mindre välplanerade dagar den här veckan. Glömt att ta med grädde till kaffet på jobbet, inte planerat luncher och middagar särskilt väl utan plockat något ur frysen. Men jag har trots detta inte "fuskat" på något vis, men jag märker att det krävs lite framförhållning och planering för att det ska fungera bra att äta LCHF.

Gårdagens meny
Frukost: mezeyoughurt med kanel, te med grädde
Lunch: saffranskyckling (som jag lagade förra veckan och frös in några portioner), haricot verts med smörklick
Mellis: cambozola, en mandarin
Middag: omellet med skinka, tomat- och mozzarellasallad

På torsdagskvällar sjunger jag. De dagarna ska jag antingen se till att ha med mig mat för två mål, eftersom jag åker direkt från jobbet till kören, eller så måste jag äta ett av målen ute. I dag orkade jag inte med någon framförhållning, så jag sprang in på ett kebabställe på väg från jobbet till tunnelbanan. En rejäl kebabsallad med mycket kebabkött, isbergssallad, tomat, lök, pfepferoni och två såser mättade bra och jag petade bort allt bröd.

Dagens meny:
Frukost Det gamla vanliga: mezeyoughurt med kanel, te med grädde
Lunch Kycklinggryta med tomat, haricot verts och trattkantareller (tillagad för någon månad sen och infryst)
Mellis cambozolaost
Middag Kebabsallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar