måndag 31 januari 2011

Back in business

Så där, då var fyra dagar i London över och det mesta har återgått till det normala. En del utsvävningar blev det, som jag skrev om i lördags, men på det stora hela har jag klarat det över förväntan.
I lördags begav vi oss till Camden market och där finns massor av spännande matstånd. Valde kycklingfajitas, där brödet utgjorde förpackning till det jag åt. Efter det gick vi in på ett café och värmde oss med kaffe. Syrran tog en brownie, men jag motstod till och med frestelsen att smaka den!
På kvällen gick vi på bio, The kings speech (rekommenderas) och innan den behövde vi en snabb middag. Slank in på hamburgerkedjan Byron på Charing Cross Road. Upptäckte till vår glädje att de hade en brödfri hamburgare på menyn, Skinny heter den! Vi försäkrade oss om att den serverades med alla tillbehör - inklusive majonnäs - och det gjorde den. Beställde en coleslaw-sallad till.

I går söndag blev det lite fusk, vi fikade på Portobello road och jag tog en "matmuffin" med tomar i. God var den. Och på flyget hem serverades smörgås (ja, British airways har fortfarande råd att bjuda på det).
Nu är jag tillbaka på riktig LCHF-diet, och det känns som att fusket i London var begränsat till just bara dessa dagar. Ibland är det så lätt att fortsätta "unna sig" och tänka "bara i dag" och "det är ju bara fettisdag en gång om året".

Dagens mat:
Frukost två stekta ägg, en halv avocado, te med grädde
Lunch Jobblunch som jag blev bjuden på; pestoöverbakad hälleflundra med ratatouille. Sa att jag inte behövde pastan som hörde till, så servitrisen undrade om jag ville ha en grönsallad i stället. Ja tack!
Mellis Inget egentligen, hade inte förberett mig för det, men så blev jag kvar länge på jobbet och tog en kopp te med grädde i och en smörklick till... (har ett paket i kylskåpet på jobbet). Ja, jag vet. Det låter konstigt.
Middag Tittade i kylskåpet och hittade isbergssallad, tomat, avocado, paprika, gurka, oliver, purjolök och halloumiost. Av det blev det en sallad. Osten stekte jag i smör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar