onsdag 2 februari 2011

Minus fem!

I går var det den 1 februari. En månad har gått av det nya året. En månad då jag har hållit mig till LCHF, undantaget utsvävningen på Fortnum & Mason i London och några andra små undantag där (åt bröd på flyget på till och från London, och en matmuffin till fikat på söndag).
Så, vad är då resultatet? Som tidigare när jag har ätit LCHF märker jag en fantastisk skillnad i hur magen mår. Från att tidigare nästan alltid ha varit gasig oh uppblåst i magen och fått plötsligt och oförklarligt magknip, mår magen toppen. Alla de där problemen försvinner tillsammans med kolhydraterna.
Midjemåttet har för övrigt minskat med fem centimeter på en månad!

Glädjanden är också att jag pallrade mig iväg och tränade i går kväll. Det blev ett Core-pass på Friskis och Svettis och det var minst sagt skitjobbigt.

Gårdagens mat:
Frukost Ett halvt paket bacon och två stekta ägg, te med grädde
Lunch Kycklingfilé i saffranssås, kokt broccoli med smör
Middag Stekt fläsk, vitkål stuvad i creme fraiche och ost
Snacks på kvällen Rökt korv och ost
Under dagen Två koppar kaffe med grädde i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar