måndag 7 februari 2011

Ingen inspiration

Nej, det var dåligt med den i dag. Både vad gäller skrivandet och matlagandet.
Bjöd en god vän på lunch i dag, som tack och betalning för de piller (melatonin, får en att somna bra på kvällen) som hon köpte åt mig USA. En inte helt optimal LCHF-lunch. För mycket grönsaker och för lite fett. Faktiskt blev det nog så till middagen också.
Till lunch blev det hjorthjärpar med lingonsky, och till det serverades rostad potatis. Ser man på, där ramlade jag tillbaka i gammalt tänk. "Blir nog inte mätt, så jag äter lite potatis också". Nu blev det kanske 1/3 potatis, men ändå. Irriterar mig att jag inte kunde låta blir. Ja, så tog jag en assiett med sallad också, fast visst, det blev ganska mycket oliver och en hel del olja.
Till middag rester från i fredags: kycklinglår och ugnsstekta grönsaker, och så knaprade jag i mig en del färska sådana också.

Dagens mat
Frukost Mezeyoughurt med kanel, ett kokt ägg, te med grädde
Lunch Salladstallrik, två hjorthjärpar med lingonsky, 1/3 potatis
Mellis Te med grädde, en halv avocado
Middag Lite färska grönsaker (gurka, blomkål, morötter, sockerärter), ugnsstekta kycklinglår och grönsaker (aubergine, zuccini, lök, morot)

"Va, åt du potatis? Men varför då?" undrar yngste sonen nu, när han läser vad jag skriver. Ja, varför? Konstigt att jag får så dåligt samvete för det, men det irriterar mig att jag inte kunde låta bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar