söndag 27 februari 2011

På banan igen

Ny dag, nya tag. Efter fredagkvällens snedsteg försökte jag hålla en strikt linje i går. Gick ganska bra, men kände av det där suget som kommer av kolhydrater. Man känner sig inte riktigt nöjd efter att ha ätit, utan saknar något och vill ha något mer att äta. I går blev det därför två nävar mandlar efter lunchen. I dag däremot har jag hållt mig till strikt LCHF. Tog också en promenad på drygt tre kilometer och känner verkligen att jag måste komma i gång med att träna och röra mer på mig. Tittade till och med på springskor och löparkläder att kunna ha nu, medan det fortfarande är snö. Men det stannade där...

Lagade både lunch och middag i dag, det är inte alltid på helgerna det hinns med riktigt, eller som jag har behov av det. Men jag vaknade redan halv sju i morse (efter gårdagsnattens urusla sömn släckte jag kvart över tio) och åt därför tidig frukost.

Till lunch blev det LCHF-fläskpannkaka, och till middag köttfärsbiffar med fetaost. Lagade "på känn" och hade i köttfärs, grädde, pressad citron, torkad basilika, vitlök, fetaost, salt och vitpeppar. Till det stekte jag squash i smör och vitlök. Tunna skivor ska det vara och så ska de steka rätt länge, så att de liksom blir knapriga (nu hade jag alldeles för mycket squash i pannan för att de skulle bli så där knapriga som jag vill ha dem). Gjorde också en tomatsallad med basilika och oliver till. Gott!

Dagens mat:
Frukost 2 dl turkisk youghurt, ett kokt ägg, te med grädde
Mellis Sex skivor gräddost med lite smör och några salladsblad, kaffe med mjölk
Lunch LCHF-fläskpannkaka, ytterst lite lingonsylt, två glas mjölk
Middag Köttfärsbiffar med fetaost, vitlöksstekt squash, tomatssallad. Lite grönmögelost till efterrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar