fredag 11 februari 2011

Fredagsmiddag hos Sofia

Blev hastigt och lustigt bortbjuden på middag i kväll. Resonerade med mig själv och kom fram till att inte vara petig utan äta av det som bjöds. Fick mycket god tabouleh (persisk sallad med bulgur, tomat, gurka, persilja med mera)med linser i, och till det stekt aubergine, bresaola och marinerade oliver. Vitlöksbröd till. Åt av allt. Sen drack vi te men jag tackade nej till dammsugarna. Det var väl bra!

I tisdags kväll kände jag ett sånt där odefinierbart sug, man tittar i kylskåpet flera gånger och hoppas att det plötsligt ska finnas något gott där. Nähä, inte den här gången heller. Kände mig frestad att ta nästan vad som helst och var glad att jag varken hade nötter eller choklad hemma, för då hade jag stoppat i mig massor. Nu lyckades jag motstå suget.

Undrar lite varifrån det kommer. Har inte känt sådär sedan jag började min strikta LCHF-kost efter nyår. Kanske min nivå för hur mycket kolhydrater jag kan äta utan att trigga suget efter mat är väldigt låg? Kanske jag måste vara ännu striktare än vad jag hittills varit? Var ju trots allt lite tillåtande här i helgen, drack ett par glas vin, åt fruktsallad och en bit potatis. Smakat på barnens apelsiner och kanske åt lite väl mycket grönsaker och sallad i slutet av förra veckan. Känns inte som särdeles mycket kolydrater, men som sagt, det kanske är fullt tillräckligt för att sätta igång matsuget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar