torsdag 24 februari 2011

Lunchlåda

Ojdå, nu har det gått några dagar och jag har helt och hållet glömt bort att skriva. Intensivt på jobbet gör att jag inte hinner med att tänka på livet utanför, så mycket. Vilket också gjort att jag tre dagar i rad inte haft med mig lunchlåda till jobbet.
I början av januari flyttade mitt jobb, och nu finns det personalmatsal i huset. Väldigt smidigt och bra, för trots att jag jobbar mitt inne i Stockholm city tycker jag att det är svårt att hitta bra lunchställen - eller ska vi säga prisvärda lunchställen. 90-95 kronor för en högst ordinär lunch är inte prisvärt. Och det finns ställen där man får betala över 100 kronor för en sallad!
I vår lunchmatsal betalar vi 75 kronor, och då har man tre rätter att välja på (kött, fisk, vegetarisk), man kan ta av alla rätterna och så mycket man vill, och det finns ett helt okej salladsbord.
Men ända sedan 10 januari har jag tagit med mig lunch varje dag! I tisdags undrade min kollega Anna om vi ändå inte skulle gå ut och äta, så vi gjorde det (kan vara skönt att komma utanför huset ibland, äter man i matsalen kommer man inte ut på hela dagen).
Och både i går och i dag glömde jag att ta med matlåda ur frysen. Men turligt nog var det god mat i matsalen; i går jättegod köttfärslimpa och i dag svampgratinerd fläskfilé. Och eftersom det i dag är torsdag fanns det pannkakor med grädde och bär. Jag nöjde mig med grädden och några bär, hoppade pannkakorna.
Just nu känns det inte som jag orkar hitta på någon lunchlåda till i morgon - om jag inte råkar "hitta" något i frysen i morgonbitti.

Ikväll var jag och yngsta sonen ute på skidbyxjakt. De han har är helt hopplösa, och med stundande sportlov och Åreresa behöver han ett par nya. Stadium: inte ett enda par skidbyxor i barnstorlek. Intersport: inte ett endaste par skidbyxor i barnstorlek. H&M samma sak. Åhléns några i pyttestorlek. Där tog orken slut och vi gick och åt på Grekiska kolgrillsbaren i Vällingby centrum. Bra LCHF-mat: sallad, dressing, tzatsiki, grillade kycklingspett.
Sen fortsatte jakten på skidbyxor och två minuter före stängning anlände vi till HiSport och slet åt oss två par skidbyxor för snabb provning. Och ja, vi köpte ett par av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar