lördag 26 maj 2012

Lat lördag

Oj, så har det gått nästan en vecka utan blogginlägg. Ibland när det händer brukar det betyda art jag fuskat så mycket att jag nästan skäms. Men inte den här gången. Det är bara tiden och orken som inte riktigt räckt till.
Har haft en riktigt bra LCHF-vecka, bara svävat ut med lite nötter i torsdags. Men idag har jag haft magknip på morgonen, på det där viset jag i mitt kolhydratliv hade varje morgon. Så vad åt jag då igår som kan ha innehållit kolhydrater? Igår kväll när barnen och jag kom hem från bio (Men in black 3) var jag hungrig, så jag stekte fyra kesoplättar och åt som smörgås, med ost och skinka på (alltså inte plättarna på bilden, de gjorde jag förra helgen). Och jag tror det är fiberhusken som ställer till det. Har märkt det tidigare, när jag ätit något med fiberhusk och/eller kokosnötsmjöl i, magknipet dagen efter kommer som ett brev på posten. Det går att stå ut med vid enstaka tillfällen (det brukar inte vara särskilt långvarigt), men eftersom jag så tydligt reagerar på det tycker jag det är bäst att försöka undvika fiberhusk och fiberrika produkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar