söndag 27 maj 2012

Lördagkväll med tjejerna

En eller ett par gånger om året lyckas vi samla ihop tjejgänget. Vi lärde känna varandra i början av 90-talet (firade 20-årsjubileum förra våren) då vi jobbade tillsammans på Hälsinge-Kuriren i Söderhamn.
Vårens träff bestämdes till den 26 maj, men Annelie uppmärksammade oss snabbt på att då är det ESC-final och den kunde hon inte missa. Så istället för restaurangbesök bjöd vi hem oss till Cecilia.
Vilken fantastisk kväll! Dels var det årets första sitta ute och äta-kväll för min del, dels vann Loreen hela tjottaballongen (ingen av oss ångrade att vi avstod en utekväll för en tv-kväll).
Men maten bidrog också till upplevelsen. Att bli bjuden på mat kan ibland vara ett problem. Det är svårt att säga nej till mat som någon har lagat, och då är det lättare att "synda" än att säga tack, men jag hoppar över det här (oftast kan man ju bara skippa kolhydrattillbehöret, riktigt svårt är det egentligen bara om man blir bjuden på lasagne....)
Cecilia - som själv går på Itrim-diet och alltså bara äter soppor - hade gjort en fantastisk buffé och verkligen tänkt på mig. Ceasarsallad, parmesandressing, oliver, räkor, ostar, charkuterier, rödbetssallad, kycklingspett och säkert mer som jag glömt. Hon hade till och med gjort ett särskilt kycklingspett till mig, eftersom de andra var med teriyakimarinad och sweet chilisås (=socker). Fantastiskt omtänksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar