onsdag 9 maj 2012

Sanslöst dyr omelett

Att äta lunch i Stockholm är oftast dyrt och sällan prisvärt. En lunch går lös på runt 90 kronor (mitt jobb ligger mitt i smeten, korsningen Olof Palmes gata-Drottningatan) och det tar oftast emot att äta ute. Att gå på Scandic Grand Central och äta obegränsat av ett jättefint salladsbord och tre olika väldigt vällagade och goda varmrätter, samt att få bubbelvatten och kaffe (samt bröd och ibland en efterrätt om man är lagd åt det hållet) för 115 kronor känns i jämförelse med en sallad för 90 spänn som rena fyndet. 
I dag hade jag lunchdejt med Kicki som jag inte sett på evigheter, vi kom fram till att vi nog inte hade setts sen i juni förra året (skandal!!!), tiden har bara rullat på. Så då fick det ändå vara värt sina 119 (!!!!) kronor att i väldigt trevligt sällskap äta en omelett med vitlöksstekt kyckling (saknade vitlöken) och bacon (nåja, två små bitar hittade jag) och keso, avocado och sallad. En bra LCHF-måltid i alla fall, utan att jag behövde byta ut något endaste. 

Dagens mat
Frukost Tre ägg stekta i kokosfett
Lunch Ovan nämnda omelett
Middag Tre små korvar från Garant (2,8 g kolhydrater) och coleslaw, en bit brieost
Två koppar kaffe med lite mjölk och en cappuccino

2 kommentarer:

  1. Den var helt okej, förväntade mig mer smak eftersom det stod "vitlöksstekt kyckling". Men min omelett som jag gjorde själv dagen innan var godare!

    SvaraRadera