onsdag 25 juli 2012

Premiärtur

Jag har cyklat inne i Stockholm en gång - 1991. Tyckte det var lite småläskigt med trafiken. Men om msn någon gång ska börja cykla till jobbet, så är nog juli en bra tid. Mindre trafik än så blir det aldrig. Nu har jag ju cykelväg i 10,5 av de 12,5 kilometrar som jag har till jobbet, så det är bara en lite del jag behöver bekymra mig över bilarna. Men så många som cyklar! Svischade förbi cyklister till höger och vänster. Undrar hur det blir när semestrarna är slut!

Var typ superhungrig när jag kom hem. Hade varit förutseende nog att ta fram redan tillagad kycklingfilé ur frysen, så det blev en tallrik med isbergssallad, mammas egenodlade gurka, kyckling, bacon, kokt ägg och oliver. Gjorde en dressing genom att mixa olivolja och lite rapsolja med färsk basilika och vitlök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar