tisdag 3 juli 2012

Mina husbiblar

Förra våren började jag att jogga. Som alltid vill jag vara påläst och inte lämna något åt slumpen. Köpte några nummer av tidningen Runner's World som jag läst fram och tillbaka. Särskilt nött är specialnumret Coach "Den perfekta guiden för dig som vill springa".
Men som med alla träningstidningar och träningsartiklar, får man hoppa över de delar som handlar om kost och träning Även hör predikas vikten av kolhydrater vid träning. Något vi i vet inte är särskilt nödvändigt.
Men jag har tänkt att det skulle vara bra att veta lite mer om LCHF och träning - vad ska jag äta efter ett träningspass till exempel.
Häromdagen beställde jag därför boken "LCHF & träning" av Jonas Bergqvist. Den kom med posten idag och jag ser verkligen fram emot att läsa den. Jag får återkomma med en "recension" av den när jag hunnit läsa lite (vilket jag ska göra nu). Kanske blir den lika välläst som Coach!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar