fredag 27 juli 2012

Åh vad gott!

Det är vid middagar som den här som jag verkligen gläder mig åt att inte längre vara fettskrämd. Det syns inte på bilden, men den här biffen har en rejäl fettkappa. Den i kombination med Lallerstedts bearnaisesås provencale och blomkålsris var en riktig höjdare att inleda den andra semesterperioden med (även om maten ser rätt trist ut på bild). Tänk vad jag gick miste om på den tiden då jag skar bort varenda liten fettgnutta från köttet - och ratade såsen.
Eftersom det i dag var sista arbetsdagen (har delat upp semestern i två perioder: har haft 2,5 vecka tidigare, har nu jobbat åtta dagar och ska ha ytterligare 3,5 veckas semester nu) kändes det som rätt tillfälle att ta ett glas vin till maten.

Nu har jag ätit hallon (egenplockade, från förra sommaren - har 1,5 ask kvar i frysen) och kollar på OS-invigningen. Tycker den är mest en transportsträcka fram till det som är verkligt intressant. Ja, man skulle kunna hoppa över den och sätta igång att tävla med en gång. Ser fram emot första riktiga tävlingsdagen i morgon (fotbollen har ju redan tjuvstartat). Som av en händelse infaller min semester samtidigt som OS... Det blir fullspäckade dagar framöver, särskilt om det blir fint väder och man ska hinna med lite badstrand och utflykter i Hälsingland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar