onsdag 25 juli 2012

Nya dojjor

Köpte nyss nya springskor, tycker jag. Men faktum är att jag traskat/lunkat/joggat/sprungit i sjuttio mil med dem och vänsterdojjan har ett stort hål vid stortån och tyget vid hälen är alldeles söndernött. (Har tydligen en större vänsterfot än högerfot). Dags alltså att börja titta på nya skor, så att jag hinner springa in dem till höstens lopp (Tjejmilen, och Topploppet. Och vem vet vet, kanske kan det bli Hässelbyloppet i år).
Gick till Löplabbets tjejbutik på Kungsgatan för att ta en första titt, men det slutade med att jag kom därifrån med ett par nya skor. Kände mig så nöjd med servicen och hjälpen, och skorna kändes bra (hade dock helst velat ha rosa eller lila pjucks...) så det var liksom inte så mycket att fundera på. Det blev ett par skor från Saucony, och jag provsprang dem i går. Kändes sköna, men konstigt nog gick de inte fortare än mina gamla skor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar