söndag 1 juli 2012

Lätt sommarmiddag

Jag är så glad - efter att ha haft ont i benen hela vinter och därför avstått från löpning i sex månader - har jag kommit igång ordentligt igen. Och det bästa är att det gör inte mer ont av att jag springer (eller mindre ont av att jag vilar). Faktum är att när värmen kom försvann värken i stort sett, medan det under kalla dagar värker. I fredags gjorde jag en magnetröntgen av underbenen, ett sista försök att ställs en diagnos. Men det dröjer till i mitten av augusti innan jag får något svar; läkaren har semester.

Löpning kräver också muskler (höfter, mage, rygg). Dessutom ska jag - helt galet - göra en tjejklassiker nästa år (ni som känner mig vet hut osannolikt detta verkar!) och skidåkningen bekymrar mig lite (eller mycket för att vara ärlig). Skidåkning kräver också bålstabilitet, samt armstyrka, och det tar väl lite tid att bygga upp det. Så ni försöker jag göra come back i gymet. Har kört styrka i förrgår och idag. Det är ju inte jättekul om jag ska vara ärlig. Men kunde jag tvinga mig ut i löparspåret tre gånger i veckan i tre månader fastän det var jobbigt, tråkigt och motigt, ska jag väl klara av gymet också. Om inte, så kommer det tyvärr att märkas allt för väl när jag ska hada mig fram de tre milen i Tjejvasan.
Hur som helst, efter dagens träning blev det snabb och enkel sommarmat: rökt skinka, tzatsiki, fetaost och vitkålssallad (finns det något godare än färsk vitkål?!).
Nu ska jag njuta av EM-final och lite ost. Viva Espana!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att höra att ditt ben blivit bättre! Kämpa på :)

    http://bakasockerfritt.blogg.se/

    SvaraRadera