lördag 25 februari 2012

Spontanshopping

Min absoluta favoritaffär när det gäller livsmedel är Daglivs vid Fridhemsplan. Det ser verkligen inget ut för världen där det ligger i t-baneplanet, precis vid ingången till biljetthallen. Men tar man sig förbi extraprisskyltarna öppnar sig ett mattempel av hög klass. Utbudet är enormt. Här finns en jättestor frukt- och gröntavdelning, med olika salladsblad i lösvikt. Idag fanns det också fem olika sorters minitomater i lösvikt. De har både manuell charkdisk och fiskdisk.
Massor med kryddor. Kött av högsta kvalité. Hängmörad entrecote, svensk fläskfilé, viltkött. Stor mejeriavdelning. Till min förvåning hittade jag inte smetena där häromveckan, men så läste jag i DN idag om Arlas nya smetena som är laktisfri och naturligtvis hittade jag den i dag i den laktosfria hyllan.
Har jag vägarna förbi går jag alltid in på Daglivs, även om jag inte behöver ha något särskilt. Idag gick jag in där, och vad jag kom därifrån med ser ni på bilden. Stod och fingrade på mandelpasta och hasselnötspasta (som jordnötssmör men på mandel och hasselnötter istället - och bara 5 resp 6 gram kolhydrater) men kunde inte motivera ett köp, då en burk kostade över 90 kronor...
Annat intressant för en LCHFare är att de har både sukrin och stevia.
Finns det inte på Daglivs så finns det inte någon annanstans heller. Okej, de kanske inte har riktigt allt, kanske inte kokosnötsmjöl - men jag har inte kollat efter det där. Men jag är övertygad om att om de inte har det nu, så kommer de ta in det så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar