onsdag 11 januari 2012

Tillbaka i Sverige

Landade i Sverige i går kväll, efter en vecka i Egypten. Intressant land, otrolig historia. Men ganska skönt ändå att vara hemma. Mina LCHF-intentioner gick bra i två dagar, men den tredje dagen åkte vi på utflykt till Luxor och då fick jag äta det som bjöds helt enkelt.
Efter det var det en lätt match att ta för sig av alla spännande kakor och efterrätter på middagsbuffén och provsmaka. Resultatet lät inte vänta på sig. Uppblåst och gasig i magen som alltid av för mycket kolhydrater. Men de egyptiska bakterierna klarade våra magar bra, kanske tack vare Ducoral och tabletter med mjölksyrabakterier (Trevis).

Frukosten lyckades jag hålla någotsånär LCHFig. En kock stod och stekte omelett på löpande band på morgonen, och jag brukade ta en med ost i, och så en ugsnbakad tomathalva och några ostskivor.


Och sen blev det en tallrik med youghurt och frukt, lite för mycket kolhydrater (katrinplommonen var en engångsgrej måste jag tillägga.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar