söndag 1 januari 2012

Nytt år, nya tag - igen!

För ett år sedan i dag skrev jag så här:
I dag börjar mitt nya liv. Nej, det är inte ett nyårslöfte. Men ett nytt år är alltid en bra startpunkt för något, men jag hade lika gärna kunnat börja 11 november eller 7 februari.
I 2,5 år har jag mer eller mindre följt LCHF-dieten. Jag har verkligen mått bra av det och under de perioder jag följt den ganska strikt har jag också gått ner lite i vikt. Men det senaste halvåret har det blivit lite väl många undantag och "bara en liten chokladbit" och "bara en liten brödbit" och en massa små undantag.
Nu blir det ändring på det. Min intention är att under 2011 bli en relativt strikt LCHF:are. Hur det går, och vad resultatet av dieten blir, tänkte jag berätta om här på bloggen. Häng med!



Bloggandet under 2011 gick sisådär - jag var flitig de tre, fyra första månaderna. LCHF-kosten har det gått desto bättre med, även om det under hösten har blivit lite väl många undantag. Nu tar jag nya tag igen! Som sagt, ett nytt år alltid ett bra tillfälle för förändring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar