onsdag 5 december 2012

Billiga champinjoner och noll idéer


Tomt i kylskåpet, så tomt att inte ens jag kunde trolla ihop något. Dessutom väldigt väldigt hungrig och alldeles tom på matidéer. På affären hade de färska champinjoner på extrapris, 1,95 kronor hektot. Plockade ner lite såna i en påse men kunde liksom inte komma på vad jag skulle ha dem till. Pasta skulle ha varit gott... Så då tänkte jag att jag kanske ska göra LCHF-pasta. Hittade ingen fiberhusk, vet inte om de ordnat om i affären för på hyllan där de brukar finns fanns nu bönor och linser, men även mandelmjöl, kokosmjöl och pofiber, men allt det glutenfria var borta. Tänkte att de kanske flyttat de sakerna, och även fiberhusken. Gav mig ut på jakt, men hittade inget och orkade inte heller fråga den enda personal jag hittade (två killar 20-25 år, som båda satt i kassan. Nu ska jag inte döma någon, men jag tror inte de vet vad fiberhusk är för något).
Så det blev pastatillbehör utan pasta: stekte champinjoner, bacon och röd lök. Kryddade med svartpeppar och rev parmesanost. Det var gott och jag blev mätt. Allt är frid och fröjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar