lördag 1 september 2012

Dagens höjdpunkt

In i det sista var jag osäker på om jag skulle kunna springa Tjejmilen idag. Sträckte baksidan av låret den 7 augusti och har ägnat mig åt cykling och rehabträning sedan dess. Sprungit sammanlagt fem kilometer på 3,5 vecka. Men det kändes fel att inte försöka - vädret till trots.
Men efter 3 kilometers joggande kände jag att det började bränna i låret, och efter en kilometers promenad kände jag att det inte skulle gå att springa mer. Så jag bröt, letade reda på närmsta väg upp till Gärdet och tog mitt pick och pack.
Var genomblöt, och fötterna var leriga och kalla (var smart nog att ta mina gamla joggingskor!). Blev ett varmt vad för att få upp värmen igen.
Sen pr killarna och jag god middag. Biff, gräddstuvade kantareller och kokta färska rödbetor och blomkål, samt klyftpotatis till killarna. Det blev en rätt bra dag till slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar