söndag 6 mars 2011

En riktig sportsöndag

I dag har det varit fullt upp med vinteridrott. Först Vasaloppet, sedan skidskytte och så VM-femmilen, och på det lite bandy och friidrott. Vad vältränad man blir! Men faktiskt, jag hann ut två gånger i den strålande solen!
Snabbt ut på vårens första löprunda när Vasaloppet var slut. Hittade ett träningsprogramVårrusets hemsida, som jag tänker försöka följa. Hoppade direkt in på söndag, vecka 2. Sen, är femmilen var slut och den norska triumfen total, så tog jag en promenad i maklig takt eftermiddagssolen.
Hann med att laga mat också. Hade blomkålsmos i kylen, som jag spädde med lite grädde och buljong så att det blev soppa. Toppade med rejält med stekta trattkantarellet. Till middag gjorde jag en variant av Ulrika Davidsson italienska köttfärslimpa, fylld med mozzarella. I hennes recept ska den lbandas med pesto, men jag hade ingen hemma. Hade lite färsk basilika och torkade tomater i fyllningen i stället, hoppade över pinjenötterna med. Ugnsstekte grönsaker och gjorde en gräddsås på skyn från köttfärslimpan.
Ja, jag håller med. Köttfärs på bild, fotad av en amatör med en mobilkamera (iPhone visserligen) ser inte särskilt aptitligt ut. Men det var gott : )

Dagens mat
Frukost Ett kokt ägg, turkisk youghurt med kardemumma, te med grädde
Mellis Ganska många gräddostskivor med smör, kaffe med grädde
Lunch Blomkålssoppa med stekta trattkantareller. Efterrätt: vispad grädde blandad med philadelphiaost och lite vaniljpulver, en näve mandel
Middag Italiensk köttfärslimpa, ugnsstekta grönsaker, gräddost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar