tisdag 24 april 2012

Räddaren i nöden

Mitt så kallade livspussel är inte så vällagt just nu. För mycket arbete (ny webbplats ska lanseras om en vecka...) gör att det blir för lite av allt annat. Sömn, motion, frisk luft, dagsljus och matplanering. Äter ute eller i jobbets matsal alldeles för ofta och när jag kommer hem så äter jag... ja, det som finns.

Dagens lunch var  fantastiskt god, åt på Scandic Grand Central - jättefint salladsbord, tre varmrätter (fisk, vegetariskt och kött), flera sorters bröd, bubbelvatten, kaffe, och i dag även en liten efterrätt. Allt är gott och vällagat, och man kan ta precis så mycket man vill. Men smakar det så kostar det. 120 kronor närmare bestämt. Men just i dag tyckte vi att vi var värda det.
Åt stekt fläsk i massor, och tog även ett par skivor rimmad lax och god sallad. Hoppade naturligtvis över den dillstuvade potatisen, den vegetariska pajen och efterrättskrämen.
Sen gick jag "tidigt" från jobbet - klockan sex och inte åtta, halv nio som det brukar bli. Åkte till Bromma blocks med Maria, och tittade runt i klädaffärerna i 1,5 timme tills de stängde. Sen hem, in på Hemköp, hitta något att äta...
Både trött och hungrig. Det blev en av mina räddningsplankor: stekt ägg med ost och stekt falukorv. Nästan nio timmar sedan jag åt lunch - knaprade i mig lite valnötter på eftermiddagen - men i övrigt har jag inte ätit sedan lunchen. Vill inte tänka på hur jag skulle ha mått i mitt kolhydratliv om jag inte hade ätit på nio timmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar