måndag 23 april 2012

Födelsedagsmiddag


I lördags fyllde yngste sonen tolv år. Det firade vi med att gå på restaurang al Caminetto i Alvik. Pizza för delar av sällskapet, pasta för födelsedagsbarnet och hängmörad entrecôte med bea för min del. Perfekt rosa/blodig inuti (inte blodig på det där sättet att det rinner ut blod när man skär i köttet, utan med en ordentligt rå kärna). Till köttet serverades någon form av pommes frites och sallad, men naturligtvis bad jag att få lite extra sallad i stället för potatisen. Fick en fantastiskt god sallad med olika sorters blad, cocktailtomater, färsk grön sparris och rödlök.
Efteråt följde jag med exmaken och barnen hem. Där serverades prinsesstårta, som är ungefär det godaste jag vet. Jag hoppade över. Det kändes inte ens som en uppoffring.

1 kommentar: