lördag 16 juni 2012

Festplanering

Tur att det regnar idag. Nu kan jag ägna hela helgen åt att städa, handla och laga mat. På måndag har jag min traditionella sommartjejbjudning. Det är sjunde eller åttonde gången jag har den och konceptet är väldigt enkelt och lika uppskattat. En vardagskväll (viktigt) i juni, någon gång mellan skolavslutning och midsommar bjuder jag in mina väninnor till en kväll med mat, prat och dryck. Det fina med att ta det just den här tiden, är att så många kan komma. Alla Skulle förmodligen inte funka före skolavslutningen (så mycket picknickar, avslutningar och fester) eller efter midsommar (många är på semester)
Planeringen pågår för fullt. Hade menyn helt klar för mig för längesen, men så börjar jag vela... Att det blir buffé är det inget snack om. Att det blir kyckling och lax är helt klart. Men så börjar jag vela. Den eller den kycklingen? Och är det inte onödigt krångligt med den där pajen? Och efterrätten - kan jag verkligen ha samma som förra året (som var väldigt uppskattad)?
Det blir ingen renodlad LCHF-meny, men det mesta kommer att funka för mig, syrran och svägerskan. Sen finns det andra intressen att ta hänsyn till: fiskallergiker, nötallergiker och vegetarianer. Men det är ju det som är det fina med en buffé, att alla sorters människor kan hitta något att äta där.
Återkommer med rapport på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar