onsdag 16 mars 2011

Peppa mig!

Det var ju så här det inte skulle bli. Jag skulle inte låta bli att skriva även om det gick trögt, kändes jobbigt, jag fuskade... Men så blev det så ändå. Nu får jag skärpa till mig. Men jag erkänner: de senaste veckorna har jag varit riktigt less på det här, för trots att jag är så strikt går jag inte ner i vikt (ja ja, även om jag skrev i början av året att det var grejen med att köra strikt LCHF utan mer se vad som händer under ett år med det) så hade jag nog räknat med att gå ner mer än vad jag har gjort.
Visst, jag har inte vägt mig, men midemåttet det står still. Undrar vad jag gör för fel? För mycket grönsaker kanske? För lite fett? Var inne på det tidigare också och har försökt ändra på det, men det kanske är ännu mer fett som är grejen.
Men jag är inte less på det sättet att jag längtar efter att äta pasta och bröd - även om jag vissa dagar tycker det känns vansinnig tråkigt att inte kunna ta en macka tills kvällsfika utan ett kokt ägg... men hur kul är det egentligen?

I dag jobbade jag hemifrån och lagade en tacoomelett till lunch. på tre ägg och en skvätt grädde. Hade på gräddost, tacokryddad köttfärs (hade en liten pyts i frysen), grekisk yoghurt, en avocado och lite salsa. Gott minsann.


Dagens mat
Frukost Ett kokt ägg, ganska många ostskivor, pyttelite youghurt (slut i paketet...) te med grädde
Lunch Tacoomelett, lite isbergssallad
Mellis (före träning) Ost, falukorv.
Middag Två kycklingspett från i lördags och sås gjord av trattkantarellsoppa (även den från i lördags) med extra creme fraiche i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar