onsdag 23 mars 2011

Gammal skåpmat

Nja, inte riktigt. Men i dag bjuder jag på en bild från förr, en bild som jag tog för några veckor sedan men så orkade jag inte skriva något. Kycklingspett med sallad. Marinaden till kycklingen härstammar från min viktväktartid : ) Men det är ju inget störe fel på deras recept om man tar bort alla kolhydrater och byter ut alla lättprodukter mot riktigt smör och grädde ...


Här är i alla fall receptet:
400 gram kycklingfilé
2 pressade vitlöksklyftor
3 msk rött vin
2 msk soja
2 msk chilisås (jag hade inte det hemma, tog lite sambal oelek i stället)
2-3 msk olja (mitt eget tillägg!)

Skär kycklingfiléerna i strimlor (varje filé i tre-fyra strimlor). Blanda ihop marinaden, lägg i kyclingen och låt marinera i minst en timme. Trä upp blötlagda träspett, stek i ugn 200 grader cirka tio minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar