söndag 27 mars 2011

Nu är jag nöjd och glader

En lugn och skön helg är till ända. Har vaknat tidigt både lördag och söndag och är trött. "Egentligen" är klockan tjugo över nio nu, men jag är jättetrött så det blir sängen alldeles strax för mig. I dag var jag ute och promenerade med Anita, som jag inte sett sedan jag minns inte när. Alldeles för längesen var det i alla fall. Promenad i över 1,5 timme blev det. Sen gick jag på nyöppnade Intersport-butiken på Drottninggatan och köpte lite springkläder. Det blåser ju så galet mycket, så behovet av en vindtät löparjacka har varit stort. Löpning, som ska vara så enkelt, är en materialsport har jag insett. Men det är klart, man kan väl ha på sig i stort sett vad som helst när man springer, men med funktionsmaterial och vindtätt är det helt klart lite skönare. I dag har jag varit en exemplarisk LCHFare. Inte särskilt mycket har jag ätit heller, inget onödigt och inget bara för att jag varit sugen. Till sen lunch gjorde jag lite varm sallad, eller vad man ska kalla det för. Hade lite kött kvar från i går (då stekte jag rostas, vad det nu är för nåt) och orkade inte med allt. Den var rätt blodig, så jag strimlade den och stekte hastigt i smör, tillsammans med sparris. Åt det tillsammans med ljummen sallad på avocado, tomat, färsk basilika och oliver (värmde den helt kort i micron). Frukost några skivor pepparsalami, mezeyoughurt med lite blandade frön och kanel. Te med grädde. Elvakaffe Två koppar kaffe med grädde Lunch Ljummen sallad, se ovan Middag Spenatsoppa (rest från i fredags), pepparsalami, en bit vit castello

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar