torsdag 4 oktober 2012

Ingen bulle i dag

... men däremot ett par kakor på Kanelbullens dag.
Jag har förmånen att kunna jobba hemifrån emellanåt. Förutom att jag får väldigt mycket mer gjort, är det bästa med hemarbete att kaffet är ungefär hundra gånger godare hemma än på jobbet. Dessutom finns det LCHF-kakor här hemma...

Så i dag, när regnet strilar ner och det är allmänt grått, piggar jag upp tillvaron med gott kaffe och ett par kakor och tänker på alla dem som ursäktar sig med att "det är ju ändå Kanelbullens dag" och stoppar i sig en andra och kanske tredje bulle.

Det finns kolhydrater och det finns kolhydrater värda att "synda" för. Bullar tillhör inte den senare kategorin, om de inte är alldeles alldeles nybakade och varma, och avnjuts till ett glas mjölk. Fast häromveckan när jag bakade bullar lockade det mig inte alls att äta. Det känns skönt att inte behöva kämpa emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar