lördag 17 november 2012

Födelsedagsmiddag

Igår fyllde jag år. Vanligtvis brukar jag inte orka ställa till med kalas men eftersom det var fredag så tyckte jag det skulle passa att bjuda hem lite folk på middag. Mestadels familj och fd släktingar (alltså exmaken och exsvåger och exsvägerskor).
Hade förberett kyckling på morgonen, lagt tunnskurna filéer i en marinad med lime, olivolja, vitlök, salvia, rosmarin och honung. Ugnsstekte den sedan i tolv minuter. Till det gjorde jag ugnsstekta grönsaker, couscous och avocadosås (mosad avocado, vitlök, mezeyoughurt och cayennepeppar). Gott.
Efterrätt: LCHF-äppelpaj med smuldeg på mandelmjöl, kokosflingor, smör och lite (kanske för lite för de icke sockeravvänjda).
Sen bled det alldeles för mycket champange, vin och tokajer för att jag skulle sova bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar