torsdag 5 mars 2009

Min nya passion

Tiderna med blaskig lättfil till frukost är för alltid förbi. Min frukost nuförtiden består antingen av ägg i någon form (kokta, stekta eller äggröra) med bacon eller avocado, eller en stor tallrik youghurt. Mild youghurt, tre procentig, med en rejäl klick extrafet yoghurt i. Tidigare köpte jag enlitersburkar med antingen grekisk eller turkisk youghurt. Men nu har jag upptäckt Arlas Mezeyoughurt - min nya passion! Den är så underbart härligt krämig och härlig. Prova den!

Ikväll när jag kom hem från körövningen var jag lite småhungrig, så då fick det bli en skål med youghurt, ungefär lika delar mezeyoughurt och vanlig youghurt. Hur gott som helst, gärna med lite kanel på. På morgonen har jag också på ett par matskedar av min specialblandning: solrosfrön, sesamfrön, linfrön, hampafrön och pumpakärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar