tisdag 3 mars 2009

Fågel, fisk eller mittemellan

När jag i höstas började med LCHF var det för att jag ville gå ner i vikt. Genom att mina kläder numer sitter lite lösare och ledigare, så vet jag att jag åtminstone tappat lite i vikt. Men eftersom jag inte äger någon våg vet jag inte hur mycket.

Men det intressanta med det hela är att jag faktiskt inte längre bryr mig så mycket om ifall jag går ner ner eller inte (jag bryr mig i fall jag går upp!). Den stora vinsten med att äta LCHF är inte viktminskning, utan att jag har hittat ett fungerande sätt att äta: jag tänker aldrig på hur mycket jag äter ("nu får jag inte ta mer"), bara vad jag äter. Känns skönt att blivit kvitt denna viktfixering och någon våg tänker jag heller inte skaffa. Men lite nyfiken är jag ju, så jag har i stället bestämt mig för att börja mäta midje-och stussmått och se hur det förändras.

1 kommentar:

  1. Verkar vara en bra metod, nåt jag skall testa efter semesterna kanske... ;-)
    Vi ses snart igen på torsdagsträningen..
    Kram Birgitta

    SvaraRadera