onsdag 4 mars 2009

Det finns mer i livet än bara mat

Har tänkt att LCHF i kombination med lite mer fysisk aktivitet kanske kan visa lite resultatet på midjemåttet. Så efter moget övervägande har jag börjat träna. Moget övervägande, ja - att köpa träningskort och sedan aldrig komma iväg är demoraliserande, så jag ville verkligen känna mig sugen på att träna innan jag började.

Nu har jag kört lite olika pass på Friskis & Svettis. När jag har barnen kan det ibland gå en vecka utan att jag tränar, men jag försöker få in lite träning då också. Barnen är så pass stora nu att de kan vara ensamma hemma medan jag knallar iväg ner till Vattenfalls träningshall i Råcksta. Där kör F&S sina Brommapass nu - utmärkt för min del, tar sju minuter att gå dit. Ibland åker vi och badar och då kan jag passa på att simma. Eller så kan jag gå ut på en promenad - men det tar emot på kvällarna när det är mörkt. I somras och höstas gick jag väldigt mycket, medan det fortfarande var ljust på kvällarna.

Nu, när jag varit i fjällen och åkt skidor en vecka, kändes det som jag kommit igång och det har bara varit att fortsätta på den inslagna vägen; promenad i söndags, mitt livs första yogapass i måndags, medelgympapass på Friskis & Svettis i går och så innebandy med mina mammakompisar (vi är några mammor med barn i samma klass som spelar på onsdagar).

Inte så mycket om mat i dag - men det finns ju mer i livet än mat : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar