torsdag 27 december 2012

Däckad

Man skulle kunna tro att jag är däckad av allt för mycket julmat, men så är det inte. Jag är däckad av feber.
December har varit en månad av ständigt kolhydratsfusk. En saffransbulle. Några chokladbitar. Lite glögg. Ett par knäckar. Smörgåsar till kvällsmat. Skinkmacka.
Inga mängder, men ständigt lite grand under en månads tid. Och då kommer förkylning och sjukdom som ett brev på posten. Vaknade upp igår med halsont. Under dagen började jag hosta. Efter annandagsbandyn (Broberg-Ljusdal 5-3 - rätt lag vann) frös jag och låg under täcke med yllelångkalsonger, byxor, dubbla yllestrumpor och vetekudde. Tog febern och hade 39,5! Idag har den gått ner till 38. Men jag känner mig rätt orkeslös.
Medan resten av släkten är hos äldsta brorsan i Gävle och äter middag, ligger jag hemma i soffan och tittar på tv och halvslumrar. Matlagningen blev synnerligen enkel: julmatsrester. Väldigt proteinrikt och väldigt lite grönsaker. Men så får det bli idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar