fredag 7 september 2012

Trött på det här

Ibland blir jag bara så trött på det här. Att hela tiden tänka på vad jag stoppar i mig. Önskar att jag kunde äta som "vanligt folk" utan att gå upp i vik och få ont i magen. Just nu är jag så less på att tänka LCHF hela tiden och känner ingen inspiration när jag ska laga mat. Periodvis tycker jag att det är jättekul med matlagning och läser recept och planerar veckomatsedlar. Lika ofta har jag perioder då maten bara är ett måste och jag inte kan tänka ut något annat än makaroner och korv åt barnen. Själv livnär jag mig på... tja, jag vet inte. Coleslaw och skinka i kväll.
Ni kanske förstår vilken sorts period jag är inne i nu? Har inte varit särskilt aktiv här på bloggen de senaste veckorna, så det är nog inte så svårt att gissa...

Men faktum är att även när jag känner så här, så fortsätter jag att äta LCHF. Jag fuskar inte - i alla fall inte mer än vanligt. Kanske inte blir helt idealisk LCHF, gissar att det kan bli för lite fett och för mycket grönsaker, men det är i alla fall inga extra stora mängder kolhydrater jag stoppar i mig.

Bara för att piffa upp inlägget så kommer här en gammal bild, på grönsaksröra, grekiska biffar och tzatziki.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar