fredag 21 september 2012

Fredagsmys på egen hand

Vem tycker inte det är skönt med fredag? Varannan fredag har jag barnen och varannan är jag solokvist. Tycker båda sorterna är lika sköna!
Idag är det solofredag. En typisk sådan ser ut så här: går från jobbet klockan fyra, kör Step på Friskis&Svettis på Sveavägen halv fem, åket hem och tar ett varmt badoch äter något. Sen tittar lite på tv, facebookar, tittar i lite tidningar - allt samtidigt. Och så kanske jag äter något gott, som hallon och vispgrädde. Men så här i äppeltider gör jag gärna något på svenska äpplen, även om kolhydratmängden ligger lite högt. Men ett par äpplen i veckan tycker jag att man kan äta.
Ikväll skivade jag ett äpple i tunna skivor, stekte dem i kokosolja tillsammans med kokosflingor. Åt det med vispgrädde smaksatt med vaniljpulver. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar