torsdag 22 mars 2012

Noll koll

Tänkte att eftersom det är våffeldagen i morgon så kunde vi festa till med våfflor redan idag, eftersom barnen inte är här imorgon. När vi sitter och äter bläddrar jag lite i DN och ser en Coop-annons, "fira våffeldagen nu på söndag!".  Jag har uppenbarligen noll koll! Men våfflor passar vilken dag som helst, eller hur?
Dock var jag inte nöjd med något av de recept jag hittat på LCHF-våfflor. Det blev ett eget hopkok med kokosnötsmjöl, fiberhusk, ägg, grädde, bakpulver, vaniljpulver och smör. Smeten blev väldigt tjock så jag fick hälla i lite mjölk. Blev inte jättenöjd - ok, men inte mer. Jag tycker det smakar för mycket papper av sånt man gör med kokosnötsmjöl, och alternativet är väl att göra saker med mer ägg i, och då blir det istället för äggigt.
Säga vad man vill om vitt mjöl - men när det kommer till kakor, bröd, våfflor och pannkakor, då är ändå orginalet godast...
Ibland undrar jag om inte det här med att hitta substitut för onyttiga kolhydrater fortsätter att trigga suget och att det skulle vara lättare att inte falla för frestelser (det händer ju ibland) om man verkligen "bröt" med sina gamla vanor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar