fredag 23 mars 2012

Koka soppa på en spik

Ibland lagar jag ganska konstig mat. God, men konstig. Tar fram något och börjar laga utan att ha någon plan. Då kan det bli som ikväll. Eftersom jag "skolkade" från jobbet några timmar mitt på dagen och var ute och sprang för Expressen, så blev det lite sent fredagsarbete. Plötsligt var klockan halv nio och jag som hade tänkt göra LCHF-pasta behövde mat på stört.
En titt i kylskåpet - resterna av en kyckling som jag grillade häromkvällen. Rensade köttet från den, ner i en kastrull, på med lite grädde. Hm, sen få? En skvätt mjölk, lite kycklingfond, salt och peppar, och plötsligt liknade det soppa. En halv avocado i bitar ner i det hela och så var den fredagsmiddagen klar. Helt okej, och det tog bara fem minuter att fixa. Trevlig helg på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar