fredag 30 december 2011

Kvällsmacka

Under julen blir det ju lite annorlunda vanor, både vad gäller mat och sömn. "Vi har ju jullov" är ett återkommande argument från barnen till varför de inte ska lägga sig före midnatt. Inga problem för mig, jag är nattuggla. Och som sådan kan man ibland behöva en kvällsmacka.
I kväll kom vi hem efter en fem dagar lång vistelse hos mina föräldrar i Hälsingland. Där har vi ätit skinksmörgåsar (julskinka på knäckebröd - så värt att fuska för) och druckit te sent på kvällarna. Här hemma fanns inte så mycket i kylskåpet och magarna knorrade, så kvart i elva i kväll ställde jag mig och gjorde äggröra och stekte bacon till mig och barnen.
Julskinkan frös jag in innan vi for upp till Hälsingland på annandagen, men den har jag tagit fram en bit av nu så vi kan fortsätta med sena kvällsmackor under jullovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar