fredag 23 december 2011

Dan före dan

Det regnar ute, inne kokar potatisen. Jag vet. Jag äter inte det. Men det är ju jul och då vill jag ha rödbetssallad till skinkan. Och i den måste det vara lite potatis. Rödbetor, potatis, saltgurka, rödlök och äpple i fina små tärningar. Och så lite creme fraiche/youghurt/kesella eller vad som råkar finnas hemma. Jag lägger upp en bild i morgon så får ni se.

I går kväll svullade jag i nudlar på Wagamama.
Jag vet. Jag skulle inte äta kolhydrater. Men det är det här som är det hopplösa med att göra undandtag ett par gånger: det är jättesvårt att skippa kolhydraterna sen igen. Dels för att det föder ett sug efter kolhydrater/socker, dels för att jag tänker "äsch, jag har ju redan fuskat så mycket så jag kan fuska lite till". Slut med det efter jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar