lördag 20 augusti 2011

Glass i stora lass

Varje sommar brukar jag och barnen ta en tur till Ben & Jerrys i Gamla stan. Men!!! Denna svindyra glass finns inte längre till försäljning på Västerlånggatan, utan nu har Lejonet & Björnen tagit över glassbarne. Okej det med och tillräckligt gott för att jag skulle göra mitt årliga undantag. Det blev två kulor; en med dammsugarsmak och den andra med massor av gött (choklat, nötter, kola, kokos och sånt är enligt min mening sånt som god glass ska innehålla).
Allt sedan denna utsvävning i onsdags har jag haft det ack så välbekanta sötsuget. Har ätit mandlar i mängder och även en del mörk choklad. Känner mig inte nöjd utan vill hela tiden ha något mer att äta på. Så nu är det bara att bita ihop och försöka övervinna detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar